První letní škola SURRI v Granadě: přednášky o bioremediaci
13. 6. 2024
Tým z University v Granadě (UGR) zorganizoval pro tým SURRI první letní školu. Konala se v Granadě od 3. do 6. června 2024. Na této akci, kterou organizovala skupina profesora Mohameda L. Merrouna, se sešlo přibližně 40 účastníků, včetně začínajících výzkumných pracovníků, doktorandů a studentů magisterského studia z partnerských univerzit, jako jsou Granada University, Southampton University, Technická univerzita v Liberci a Sapienza University of Rome.
Účastníci si vyslechli řadu přednášek o bioremediaci toxických kovů a obnově kritických prvků v konceptu oběhového hospodářství. Měli také možnost prohlédnout si experimentální jednotky v Centro de Instrumentación Científica, kde si prohlédli zařízení, jako je laboratoř průtokové cytometrie, laboratoř skenovacího elektronového mikroskopu a laboratoř transmisního elektronového mikroskopu. Kromě toho letní škola poskytla cenné zaškolení v oblasti řízení mezinárodních projektů a vybavila účastníky základními dovednostmi pro jejich růst a budoucí kariéru.
„Organizace naší letní školy představuje významný milník pro celý tým projektu SURRI. Zdůrazňuje náš závazek podporovat mezinárodní spolupráci a poskytovat cenné odborné zkušenosti příští generaci výzkumných pracovníků. Těšíme se, že v budoucnu budeme pořádat další podobné akce a budeme pokračovat v rozvoji oboru bioremediace,“ říká hlavní pořadatel Mohamed Merroun z Univerzity v Granadě.
Na Letní škole v Granadě vystoupili s přednáškami pozvaní vědci z významných institucí, včetně Slovenské akademie věd (Dr. Daniel Kupka a Dr. Lenka Hagarová), Swansea University (Dr. Jesús Ojeda), Nova University Lisabon (Dr. Catarina Paquete) a Varšavské univerzity (Dr. Lucian Staicu). Tyto přednášky obohatily zkušenosti účastníků a nabídly jim pohled do excelentního výzkumu a praktických aplikací v oblasti bioremediace.
Letní škola znamenala nejen obohacení odborných zkušeností a projektových dovedností, ale poskytla také příležitosti k navazování kontaktů, výměně zkušeností a setkání se stejně naladěnými vědci. To podpořilo pocit sounáležitosti a spolupráce mezi výzkumnými pracovníky z různých prostředí a institucí.